Najnowsza wersja oprogramowania ERP Microsoft Dynamics NAV 2015 jest już dostępna w Polsce! W naszym artykule prezentujemy najciekawsze rozwiązania jakie oferują nam twórcy oprogramowania. Gwarantujemy… Będziecie pozytywnie zaskoczeni!

Analizując zmiany jakie wprowadził Microsoft w najnowszej wersji oprogramowania ERP gołym okiem widoczne są główne trendy. Po pierwsze dostrzegalna jest coraz wyraźniejsza integracja systemu Microsoft Dynamics NAV 2015 z aplikacjami rodziny Microsoft, między innymi Microsoft Word, Microsoft Excel. Zintegrowanie systemu z pakietem Office 365 korzystnie wpływa na funkcjonalność oraz wydajność oprogramowania ERP.

Kolejny trend to wdrożenia w chmurze, na infrastrukturze Microsoft Azure. Chmura nie tylko przyśpiesza upgrade systemu, ale także może wpłynąć na minimalizację kosztów związanych z utrzymaniem i obsługą infrastruktury IT.

4 kluczowe obszary zmian w systemie Microsoft Dynamics NAV 2015

Uproszczony dostęp do systemu ERP

Pierwszy obszar dotyczy uproszczonego dostępu do systemu ERP. Nowością jest pojawienie się aplikacji na tablet. Wcześniejsze wersje posiadały sporo udogodnień, takich jak aplikacja Web, która pozwalał na dostęp do systemu przy pomocy przeglądarki internetowej, a także aplikacja programu Sharepoint, która pozwalała na dostęp z poziomu Microsoft Sharepoint.

Microsoft Dynamics NAV 2015 rozbudował funkcjonalność o aplikację na tablet. Co daje przeciętnemu użytkownikowi to rozwiązanie? Umożliwia mu pracę z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. System ERP może być uruchamiany na urządzeniach mobilnych typu tablet o przekątnej ekranu powyżej 7 cali, pracujących w systemie Microsoft Windows 8, Android czy Apple iOS.

Należy podkreślić, że niezależnie od tego za pomocą jakiego urządzenia zaloguje się użytkownik –laptopa, czy tabletu, otrzymuje on dostęp do tego samego pakietu funkcji Microsoft Dynamics NAV 2015.

Rozbudowany pakiet funkcjonalności

Kolejnym kluczowym obszarem, w którym pojawiły się zmiany jest rozbudowany pakiet funkcjonalności dostępnych w systemie ERP. Użytkownicy starszej wersji systemu zauważą znaczną rozbudowę funkcji zarządzania środkami pieniężanami. Poszerzyły się także możliwości analityczne, dzięki integracji Microsoft Power BI z programem Microsoft Excel.

Zarządzanie środkami pieniężnymi to funkcja dodana już w Microsoft Dynamics NAV 2013. W nowej wersji widzimy usprawnienia mające na celu przyśpieszenie realizacji transakcji na styku systemu ERP oraz systemu informatycznego wykorzystywanego przez banki, obsługujące klientów.

Co zyskuje użytkownik Microsoft Dynamics NAV 2015? Nowa wersja usprawnia operacje związane z przelewami oraz wyciągami bankowymi. Obecnie możliwe jest automatyczne wysyłanie poleceń przelewów z systemu Microsoft Dynamics NAV, a także umożliwiony jest automatyczny import wyciągów bankowych do systemu.

Warto zwrócić uwagę na rozbudowę zestawu narzędzi i dodatków o nazwie Microsoft Power BI, które umożliwiają wizualizację danych, prezentację nowych raportów czy współpracę zespołu. Rozwiązanie jest efektywnym pakietem narzędzi pozwalającym na prowadzenie analiz i przetwarzania danych z obszaru BIG DATA. Rozwiązanie Microsoft Business Intelligence jest bardzo cenione nie tylko przez duże firmy, ale również przez małej i średniej wielkości przedsiębiorstwa.

Kluczowe funkcje Microsoft BI to:

  • Power Query – rozwiązanie pozwalające na gromadzenie danych pochodzących ze źródeł wewnętrznych (firmowych) oraz zewnętrznych (na przykład dane z Wikipedii).
  • Power Pivot – funkcja znacznie rozbudowała możliwości Microsoft Excel dodając hierarchię, relacje, czy kluczowy wskaźnik wydajności czyli KPI.
  • Power View – pozwala na interaktywne wyświetlanie danych i raportów w Excelu.
  • Power Map – to rozwiązanie umożliwiające integrację danych Excel z mapami Bing. Dzięki temu masz możliwość tworzenia interaktywnych map z danymi.

Udoskonalona obsługa systemu

Kolejnym obszarem, w którym wprowadzone są zmiany w systemie ERP Microsoft Dynamics NAV 2015 jest obszar udogodnień związanych z obsługą systemu. Dla przykładu są to:

  • możliwości edycji wyglądu raportów przy pomocy dostępnych, wbudowanych szablonów Microsoft Word,
  • automatyczne uzupełnianie numerów dokumentów,
  • oznaczenia pól obowiązkowych,
  • sumy wyświetlane pod wierszami w dokumentach,
  • dynamiczne kafelki,
  • uproszczenie interfejsu,
  • wyróżnienie pól obowiązkowych,
  • wysyłanie wiadomości e-mail bezpośrednio z dokumentu.

Narzędzia do szybszej aktualizacji systemu

Ostatnim, ale również istotnym obszarem systemu Microsoft Dynamics NAV 2015 są narzędzia umożliwiające szybszy upgrade systemu. Aby przyśpieszyć wdrożenie nowej wersji oprogramowania zastosowano narzędzia z grupy Rapid Start Upgrade oraz Rapid Start Implementation. Oba narzędzia automatyzują pracę, dzięki czemu przejście do najnowszej wersji systemu ERP jest znacznie szybsze i efektywniejsze.

Najnowsza wersja Microsoft Dynamics NAV 2015 została zaprezentowana na świecie w niecały rok po premierze wersji Microsoft Dynamics NAV 2013. Microsoft zapowiada, że kolejne wersje będą pojawiały się co rok, a dodatkowo co miesiąc będą publikowane zbiorcze aktualizacje systemu.

Eksperci wysoko oceniają nowy system ERP Microsoft Dynamics NAV 2015. Nowa wersja stała się znacznie bardziej intuicyjna, a dodatkowe funkcje pozwalają efektywniej korzystać z posiadanych danych.